Ajattelin ihan itsenikin takia tuoda nääkin tekstit tänne blogini puolelle, irc-gallerian päiväkirjan sijasta. Kirjoittelin näitä viime syksynä, mutta kyllä asiat edelleen kuuluu sarjaan "kassaneitiä ottaa päähän..." Toinen on eräs hauska sattumus, voitte vaan kuvitella miltä tuo tuntuu :D

KASSALLA part II

- Älä tunge muovikassejasi/ostoksiasi eteeni/skannerin eteen. Minullakin on oma työtila, ja haluaisin, että sitä kunnioitetaan. Skanneri myös lukee viivakoodin helposti tuplana, ja tuottaa ylimääräistä työtä, kun tuote pitää ottaa kuitilta pois. Tämä myös saattaa sotkea asiakkaan pään, joka tulkitsee maksaneensa tuotteesta kahdesti. -> Aikaa menee turhaan selittelyyn, ja on ärsyttävää.

- Älä koita tarjota etukorttia/rahoja/maksukorttia ennen tuotteiden skannaamista. -> Tuotteet on joka tapauksessa vedettävä ensin, ja vasta lopullisesta summasta voidaan rahastaa/myöntää bonus.

- Monissa kaupoissa kassalla on kirjoituslevy ja sen vieressä korkeampi pleksi. ÄLÄ työnnä rahojasi/korttejasi pleksin yli, vaan ve voi antaa myös kirjoitusalustan päältä, joka usein on matalampi. Jos tämän tekee jokainen 300 asiakasta päivän aikana, turhasta kurottelusta on inhottava kärsiä.

- Kyllä, bonuskortti on henkilökohtainen, siinä lukee sinun nimesi. Ethän maksa myöskään kaverisi pankkikortilla, joten myös bonuskortti on vain hänen/sinun.

- "Ja saanko vielä henkkarit?" "No et sä kyllä saa, mutta voin mä vähän vilauttaa..." -> tosi hauskaa, oletpa varsinainen vitsailun Einstein.

-Älä pakkaa tavaroitasi muovikassien päälle, ja mene sen jälkeen kassahihnan päähän kitisemään ja huutelemaan että "saisinksmä ne muovikassit sieltä?!" -> itse olet tavarasi niiden päälle pakannut, syytön minä siihen olen.


"oot ihanan lihava."

Menin aamulla 9 töihin viikin prismaan.
Ehkä joskus puol 10 aikaa siin oli muutama asiakas siin kassalla ihan normisti. Sit siihen tuli yks vanhempi, hyvin rähjäsen näkönen humalainen mies joka oli selkeesti pissiny housuunsakin (se haju oli aivan kammottava) ja sit se maksaessaan niit ostoksia mutis jotain, ja sit kysyin siin et "anteeks...?" Sit se oli vaan sillee et "älä nyt loukkaannu siitä mitä mä sanoin et en mä pahalla ja mun vaimo on just kuollu ja jotainjotainjotain... Sit totesin et "en mä edes kuullu mitää..." "mä sanoin et sä oot ihanan lihava.." Siin vaihees meinas jäädä monttu auki, enkä oikeesti enää tienny mitä ois pitäny sanoo.
Sit se vaan totes et "kerro tää kans sit sun poikaystävälle, mut älä kerro et kuka sen sano..." ja sit se viel jatko siihen jotain mut sitä en enää kuullu....

 

Älköön kukaan myöskään ottako itteensä näistä purkauksista. Ite oon ehkä maailman huonoin asiakas aina kassan kannalta, vaikka itekin kaupassa oon töissä! Mutta näistä voi ehkä olla apua/iloa seuraavalla kauppareissulla ;)